SÖZLER

26 Ağustos 2012 Pazar

EĞİTİM,YARATICILIK VE ANNELERİMİZ...

CESUR OL ÖZELLİKLE
HATA YAPARKEN!
Bir bilim adamının tıp konusunda yeni ve çok önemli buluşları
olmuştu. Kendisiyle röportaj yapan gazeteci sordu: "Ortalama
bir insandan nasıl daha yaratıcı bir insan olduğunuzu anlatır
mısınız bize?"
Bilim adamı "İki yaşındayken annemin yaşadığı bir deneyim
nedeniyle" diye yanıtladı gazeteciyi. Sonra açıkladı:
"Buzdolabından süt şişesini almaya çalışırken, şişe elimden
kayıp yere düşmüş ve ortalık süt gölüne dönmüştü. Annem mutfağa
geldiğinde, bana bağırmak, söylenmek ya da cezalandırmak
yerine, 'Robert, ne kadar güzel bir hata yaptın! Daha önce bu kadar
büyük bir süt gölü görmemiştim. Evet, olan olmuş. Şimdi birlikte
burayı temizlemeden önce biraz yerdeki sütle oynamak ister
misin?' dedi. Ben de eğilip, oynadım yere dökülen sütle. Birkaç
dakika sonra annem, 'Robert, böyle bir şey yaptığında, bunu
senin temizlemen ve her şeyi eski haline getirmen gerektiğini biliyor
musun? Bunu nasıl yapmak istersin? Bir sünger mi kullanalım,
bir havlu ya da bez mi? Hangisini istersin?" dedi. Ben süngeri
seçtim ve birlikte yere dökülen sütü temizledik.
Daha sonra annem: 'Biliyor musun burada yaşadığımız olay,
senin iki minik elinle bir süt şişesini taşıyamadığın kötü bir deneyimdi.
Şimdi arka bahçeye çıkalım ve şişeyi suyla doldurup,
senin dolu bir şişeyi düşürmeden taşımanı sağlayalım' dedi.
Böylece şişeyi boğazından iki elimle tutarsam, düşürmeden taşıyabileceğimi
öğrendim. Ne kadar güzel bir ders değil mi?
Daha sonra, o anda bir hata yaptığım zaman bundan korkmamam
gerektiğini öğrendim.
Yapılan hataların yeni bir şeyler öğrenmek için çok güzel olanaklar
olduğunu anladım. İşte bilimsel araştırmalardaki deneyler
de bu temele dayanır zaten. Bir deney başarısız olsa bile, o deneyden
çok değerli bilgiler elde edilir.

1 yorum: