SÖZLER

26 Ağustos 2012 Pazar

ÇABA,ÇALIŞMAK...

BALTAYI BiLEMEK
Bir zamanlar gür ağaçlarla dolu bir ormanda iki oduncu ağaç
kesiyorlardı. Birisi sabahları diğerinden çok daha erken kalkıyor,
ağaçları kesmeye başlıyor, bir ağacı devirir devirmez hemen ötekini
kesmeye başlıyordu. Dinlenmediği gibi, öğle yemeği için bile
kendine zaman ayırmıyordu. Akşamları ise arkadaşı eve döndükten
sonra bile çalışmalarını sürdürüyordu.
ikincisi ise, ağaç keserken zaman zaman dinleniyor, öğleyin
güzelce karnını doyuruyor, akşamüzeri de evine dönüyordu.
Bir süre sonra, ikisi de kestikleri odunları ayrı ayrı dizmeye
başladılar. Sonuç şaşırtıcıydı. ikinci oduncu, çok çalışan arkadaşından
neredeyse iki kat daha fazla odun kesmişti.
Çok çalışan adam, hayretler içinde: "Nasıl olur, anlamıyorum?"
dedi. "Ben senden daha çok çalıştım halbuki..." Öteki
oduncu, gülümseyerek açıkladı: "Ortada anlaşılmayacak bir şey
yok. Doğru, sen durmadan çalıştın, ben ise arada oturup dinlendim.
Dinlenirken, bir yandan da baltamı biledim. Baltası keskin
olunca, insan daha az çabayla daha çok odun kesebiliyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder