SÖZLER

28 Ocak 2014 Salı

Kürk Mantolu Madonna, Sabahattin Ali'nin 1943 yılında yayımladığı bir romanıdır.

 İlk olarak Hakikat gazetesinde 18 Aralık 1940-8 Şubat 1941  tarihinde “Büyük Hikâye” başlığı altında 48 bölüm olarak tefrika edilmiştir.

 Sabahattin Ali, Kürk Mantolu Madonna’yı ikinci kez askerlik yaptığı Büyükdere’de çadırda yazmış ve günü gününe gazeteye yetiştirmeye çalışmış, romanı yazdığı günlerde attan düşüp sağ kol bileği çatlayınca, kolunu tenekede ısıtılan suya koyup yazmaya devam etmiştir.
......
Yalnız orada, kürk mantolu bir kadın
portresinin önünde, mıhlanmış gibi durduğumu hatırlıyorum.
Resimleri seyredip geçenler, vücutlarıyla beni sağa sola itiyorlar, fakat
ben olduğum yerden ayrılamıyordum. Bu portrede ne vardı?.. Bunu
izah edemeyeceğimi biliyorum; yalnız, o zamana kadar hiçbir kadında
görmediğim garip, biraz vahşi, biraz mağrur ve çok kuvvetli bir ifade
vardı. Bu çehreyi veya benzerini hiçbir yerde, hiçbir zaman görmedi-
ğimi ilk andan itibaren bilmeme rağmen, onunla aramızda bir tanışıklık
varmış gibi bir hisse kapıldım. Bu soluk yüz, bu siyah kaşlar ve onların
altındaki siyah gözler; bu koyu kumral saçlar ve asıl, masumluk ile
iradeyi, sonsuz bir melal ile kuvvetli bir
şahsiyeti birleştiren bu ifade, bana asla yabancı olamazdı. Ben bu
kadını yedi yaşımdan beri okuduğum kitaplardan, beş yaşımdan beri
kurduğum hayal dünyalarından tanıyordum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder